خانه پینگ پنگ ایرانwww.khanepingpong.com

خانه پینگ پنگ ایرانwww.khanepingpong.com

اخبار و رويدادهاي تنيس روي ميز ايران news table tennis of IRAN

 

مصاحبه المپیک های ایران در روزنامه شرق امروز

روزنامه شرق امروز مصاحبه های خود را با نوشاد عالمیان و ندا شهسواری بازیکنان المپیکی ایران را منتشر کرد .
 
نوشاد عالميان، نفر اول پينگ‌پنگ ايران : امکانات ورزشکار المپیکی را ندارم
 
نوشاد عالميان بعد از سه ماه مسابقه مداوم، تمريناتش را از سر گرفته تا براي المپيك لندن آماده شود. او كه سال قبل را با قهرماني اميدهاي جهان در تور كويت تمام كرد، فروردين‌ماه در كنار ديگر هم‌تيمي‌هايش در مسابقات قهرماني جهان آلمان عملكرد خوبي از خود به نمايش گذاشت تا ايران دو پله در رده‌بندي جهاني صعود كند. نابغه چپ‌دست پينگ‌پنگ ايران بلافاصله در كاپ آسيايي چين شركت كرد و با درخششي فوق‌العاده موفق شد پينگ‌پنگ‌باز كشور ميزبان را كه قهرمان جهان بود از پيش‌رو بردارد و به عنوان چهارمي اين رويداد معتبر برسد و از همه مهم‌تر اينكه با جهشي خيره‌كننده در رده هفتادوهشتم دنيا قرار بگيرد. نوشاد بعد از آن عازم كره‌جنوبي شد تا در تورنمنت اپن اين كشور شركت كند اما حضور در سه مسابقه پياپي اين‌بار اجازه اين را به او نداد كه بتواند مثل رويداد قبلي بدرخشد. او كه در كره علاوه بر مسابقات رده بزرگسالان در رقابت‌هاي رده اميد نيز شركت كرد، نتوانست به مرحله حذفي و فينال برسد. عالميان حالا در آخرين رنكينگ منتشرشده فدراسيون جهاني تنيس روي ميز 12 پله سقوط كرده. اما اين موضوع برايش مهم نيست. خودش مي‌گويد نه‌تنها خيلي زود اين افت رنكينگ را جبران مي‌كند بلكه توانايي اين را دارد كه تا رده 40 يا پنجاهم جهان هم صعود كند.
 
چيزي تا المپيك نمانده، از شرايط‌ات بگو؟
مثل هميشه در بابل مشغول تمرين هستم. از وقتي كه از مسابقات اپن كره‌جنوبي برگشتم، دوباره تمريناتم را مثل قبل در منزل‌مان زير نظر پدرم و البته با همراهي نيما برادرم انجام مي‌دهم. خوشبختانه تا الان كه وضعيتم خوب بوده و بدون آسيب‌ديدگي تمرين كردم. ان‌شاءالله كه تا المپيك به همين شكل ادامه داشته باشد.
خبري از تشكيل اردوي متمركز تيم‌ملي نيست؟
فعلا كه نه، اما آن‌طور كه شنيدم ظاهرا مسوولان فدراسيون برنامه‌ريزي كردند كه يك مرحله اردوي متمركز قبل اعزام به المپيك براي همه اعضاي تيم‌ملي در جزيره كيش برگزار كنند ضمن اينكه گفتند قرار است طي يكي، دو هفته آينده من و ندا شهسواري كه المپيكي هستيم را به همراه بعضي از ملي‌پوشان به اردويي كوتاه‌مدت در اتريش و بعد از آن به مسابقات اپن مراكش بفرستند.
فكر نمي‌كني به عنوان يك ورزشكار المپيكي مسوولان فدراسيون پينگ‌پنگ، آن‌طور كه بايد به تو رسيدگي نكردند؟
بله خب، من انتظارم اين بود كه امكانات و شرايط بهتري را برايم فراهم كنند. ما از ارديبهشت‌ماه پارسال كه جو فدراسيون به دليل مسايل مديريتي متشنج شده هيچ اردوي متمركزي نداشتيم و هميشه تمريناتم را زير نظر پدرم كه از روز اول مربي‌ام بود، انجام دادم. مثلا قرار بود در مسابقات اپن سوئد شركت كنيم كه كنسل شد. اما با اين حال همين كه الان مدتي است فدراسيون آرام شده و ما هم كارمان را مي‌كنيم، خودش كافي است.
پس اين‌طور كه معلوم است بودجه‌اي كه كميته ملي المپيك به فدراسيون پينگ‌پنگ اختصاص داده مثل ساير فدراسيون‌ها كه گفته مي‌شود براي ورزشكاران هزينه صرف نشده است؟
نمي‌دانم. من اطلاعي از اين موضوع ندارم. چون هميشه در پاركينگ خانه‌مان تمرين كردم و از پدرم برنامه گرفتم. اگر بخواهند ما را به اردوي اختصاصي قبل از المپيك اعزام كنند، همين اردوي اتريش است كه قولش را دادند.
ديگر با زارع‌پور مشكل نداريد؟
نه، در حال حاضر اوضاع خوب است. ايشان هم بعضي از مسايل و مشكلاتي كه ما در اين فدراسيون به آن اعتراض داشتيم را اصلاح كردند. فعلا مشكلي نيست.
بابل هنوز سالن اختصاصي براي تمرينات پينگ‌پنگ‌بازان ندارد؟
نه، متاسفانه من و نيما برادرم در پاركينگ منزل‌مان كه آن را به شكل سالن تمرين درآورديم، تمرين مي‌كنيم.
به نظرت پينگ‌پنگ ايران شايستگي اين را داشت كه به جز تو در بخش مردان نماينده ديگري هم در المپيك لندن داشته باشد؟
بله، من خيلي اميدوار بودم اما متاسفانه نشد. بعد از رقابت‌هاي انتخابي المپيك تهران كه اواخر پارسال برگزار شد و من و ندا شهسواري سهميه گرفتيم، دو مسابقه انتخابي ديگر در هنگ‌كنگ و قطر بود كه نيما برادرم، ميديا لطف‌الله نسبي و پوريا عمراني در آن شركت كردند اما به دليل سطح فوق‌العاده بالاي مسابقات نتوانستند سهميه بگيرند. تنها عاملي كه باعث شد بچه‌هاي ما نتوانند در اين دو مسابقه سهميه بگيرند، كم‌تجربگي آنها بود. اگر سال گذشته اوضاع بهتري بر فدراسيون حاكم بود و ما مي‌توانستيم در مسابقات بيشتري شركت كنيم، قطعا اين بچه‌ها الان تجربه و اعتمادبه‌نفس بيشتري داشتند. خود من فكر مي‌كنم پارسال در دو يا سه تورنمنت خارجي شركت كردم. بقيه ملي‌پوشان هم فكر نمي‌كنم به يك مسابقه بيشتر اعزام شدند.
تمرينات باشگاهي جاي خالي اردوهاي تيم‌ملي را برايت پر كرد؟
بله، من از تمريناتي كه با تيم پتروشيمي داشتم واقعا راضي‌ام. پينگ‌پنگ ما اگر توانسته تا به الان پيشرفت كند به خاطر اين بوده كه همه بچه‌ها با انگيزه بالايي در رقابت‌هاي ليگ شركت مي‌كنند. فقط بايد مسوولان فدراسيون مقدماتي را انجام دهند تا باشگاه‌ها و تيم‌ها با جديت بيشتري به اين مسابقات نگاه كنند تا آنها بازيكنان بيشتري جذب كنند.
از عملكردت در مسابقات برون‌مرزي كه امسال در آن شركت كردي، راضي هستي؟
من از فروردين‌ماه تا به الان در سه ديدار بين‌المللي كاپ آسيايي چين، قهرماني جهان آلمان و مسابقات اپن كره‌جنوبي شركت كردم كه بيشتر از همه از عملكردم در كاپ چين راضي‌ام. آنجا توانستم پينگ‌پنگ‌باز چيني كه قهرمان جهان بود را شكست دهم و چهارم شوم و رنكينگم به 78 دنيا رسيد. در قهرماني جهان آلمان هم چون به ايتاليا باختيم، نتوانستيم در بخش تيمي به نتيجه دلخواه‌مان برسيم. اما در رقابت‌هاي اپن كره كه دو هفته پيش برگزار شد، اصلا راضي نبودم. چون طي اين دو ماه اخير و پيش از آن هم اواخر پارسال در تور جهاني كويت حضور داشتم و زياد مسابقه داده بودم، واقعا بدنم خسته بود. به همين دليل در مسابقات كره به نتيجه دلخواهم نرسيدم. از طرفي چندتا اشتباه هم در اين بازي‌ها داشتم كه در نهايت در رده بزرگسالان به مرحله حذفي و در رده اميد هم به مرحله فينال نرسيدم.
پس افت رنكينگ‌ات به دليل مسابقات كره بود؟
بله، اما برايم اصلا مهم نيست. من توانايي اين را دارم كه اين افت رنكينگ را جبران كنم و حتي به رده‌هاي چهل‌و‌پنجم دنيا برسم.
پيش‌بيني‌‌ات براي المپيك لندن چيست؟
قولي نمي‌دهم. چون بايد در سخت‌ترين ميدان جهاني شركت كنم كه همه بهترين‌هاي دنيا آنجا هستند. قول مي‌دهم كه با بهترين انگيزه و تمام توانم راهي لندن شوم .
 
اولين دختر پينگ‌پنگ‌باز المپيكي : ماهي 600هزار تومان راكت مي‌خرم
 
شرق: ندا شهسواري از شرايطي كه در آستانه المپيك لندن پيش رويش قرار گرفته ابراز ناراحتي مي‌كند. از امكانات مالي گرفته تا سطح فني پايين تيم‌ملي. اولين دختر پينگ‌پنگ‌باز المپيكي ايران مي‌گويد تا زماني كه حريف تمريني خارجي نداشته باشد نمي‌تواند بيشتر از اينها حرفي براي گفتن داشته باشد. شهسواري در حالي از مسوولان فدراسيون پينگ‌پنگ انتقاد مي‌كند كه معتقد است هيچ ارزشي براي بانوان اين رشته قايل نيستند.
 
شرايط چطور است، تو هم مثل بقيه ملي‌پوشان بدون اردو تمرين مي‌كني؟
فعلا بله، اردويي تشكيل نشده و من در خانه به همراه خواهرم و برادرم كه آنها هم در اين رشته فعاليت مي‌كنند تمرين مي‌كنم.
معلوم نيست اردوي تيم‌ملي كي تشكيل مي‌شود؟
اين‌طور كه گفتند قرار است از هفته آينده يك اردوي 10روزه با دعوت از دو، سه بازيكن مجارستاني برگزار كنند. ضمن اينكه اردوي برون‌مرزي مراكش را هم در برنامه داريم.
از وضع موجود راضي هستي؟
نه، به‌دليل اينكه ديگر از تمرين كردن بدون حريف تمريني خسته شدم. من تا يك جايي مي‌توانم با خواهر و برادر و بقيه اعضاي تيم‌ملي تمرين كنم. پينگ‌پنگ ورزشي است كه بايد مدام با رقباي تمريني مختلف بازي كني تا بتواني تكنيك‌هايت را بهتر كني و سرعت عمل داشته باشي. من تا وقتي يار تمريني نداشته باشم برايم فرقي نمي‌كند كه اردويي تشكيل شود يا نه، چرا كه خودم در خانه همين كار را مي‌كنم. پارسال يك هفته قبل از مسابقات انتخابي المپيك تهران چند تا از بازيكن‌هاي مجارستاني در تمرينات ما حاضر شدند. همين چند روز تمرين با آنها آن‌قدر به من كمك كرد که توانستم سهميه المپيك را بگيرم.
از لحاظ امكانات هم مشكل داريد؟
بله، ما در هر ماه حداقل دو جفت راكت نياز داريم كه فدراسيون هيچ پولي بابت خريد اين راكت‌ها نه‌تنها به من كه ورزشكار المپيكي هستم بلكه به بقيه دختران ملي‌پوش اين رشته نمي‌دهد. متاسفانه مسوولان فدراسيون هيچ ارزشي براي ما قایل نمي‌شوند. من هر ماه بايد نزديك به 600 هزار تومان براي خريدن راكت هزينه كنم.
حقوق‌بگير هم كه نيستي؟
نه، 11 سال است كه عضو تيم‌ملي هستم اما حداقل بيمه هم نيستم. تمام اين سال‌ها از درس و زندگي‌ام زدم كه در اردوها باشم و براي تيم‌ملي خدمت كنم اما آخرش اين شده است.
راكت‌هايي را كه در مسابقات خارجي با آنها بازي مي‌كنيد را هم خودتان مي‌خريد؟
نه، فدراسيون تنها براي هر اعزام برون‌مرزي يك جفت راكت به ما مي‌دهد.
به مربي خارجي هم نياز داريد؟
نه به اندازه حريف تمريني. مربي خارجي نهايتا بتواند دو، سه درجه سطح كار را بالا ببرد. ما بايد بيشتر از هر چيز با رقباي مطرح دنيا تمرين كنيم و مسابقه بدهيم.
تيم‌ملي بانوان مربي مشخصي دارد؟
نه هر سري با تشكيل هر اردوي جديد تغيير مي‌كند.
از سه مسابقه اخير قهرماني جهان آلمان، كاپ آسيايي چين و رقابت‌هاي اپن كره كه در آن شركت كردي، راضي هستي؟
بله، اما بهتر است مسوولان طوري برنامه‌ريزي كنند كه ما را در تورنمنت‌هايي كه به سطح كارمان نزديك است، اعزام كنند. مثلا مسابقات اپن كره آن‌قدر سطحش بالا بود كه ما اعتماد به نفس‌مان را از دست داده بوديم. من بعد از اين مسابقات رنكينگم افت كرد.
از ليگ منبع درآمد داريد؟
نه، متاسفانه امسال بدتر از هر سال ديگر بود. قراردادي كه من امسال با تيم مس كرمان دارم دو ميليون تومان است. بايد مسوولان فدراسيون فكري به حال مسابقات باشگاه‌ها از سال آينده بكنند.
با فدراسيون، ديگر مشكلي نداريد؟
نه، فعلا كه مشغول تمرين هستيم.
براي المپيك چه پيش‌بيني‌اي داريد؟
خيلي سخت است. جداي از اينكه المپيك ميدان بزرگي است عملكردم به قرعه‌كشي مسابقات هم بستگي دارد. اميدوارم نتيجه قابل‌قبولي بگيرم.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

خانواده پینگ پنگ ׀ تاریخ: پنج شنبه 18 / 3 / 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , khanepingpong..Com , All Rights Reserved
Powered By .Com | Template By:
NazTarin.Com
استفاده از مطلب با ذكر منبع مجاز و تمام حقوق سايت مربوط به خانه پينگ پنگ ايران مي باشد